woensdag 9 november 2016

Lache .. ??

Nou Nee, even niet!

Wat is het geval? Ik moest 3 dagen werken dus van knutselen kwam het even niet. dat gaf mij wel de gelegenheid om wat te bestellen bij de autoshop, en wel: een afstandbediening (universeel) voor de centrale deurvergrendeling. Dat zit er wel op, maar dan met de sleutel. Tja... hij is wel 20 jaar oud hé.

Vandaag kwam het binnen en het ziet er goed uit. En dat voor 17 euro...

Mooi setje toch ?


Maar de boel moet ook worden aangesloten dus even op zoek naar de juiste draadboom van de auto.
Ik heb het al eerder eens ergens ingebouwd en het principe is dat je de sleutel schakelaar overbrugt met een schakeling van de afstandbediening.

En toen ging het mis. Ik vond namelijk dit schema van de Volvo:

Schema CDV


En als je daar goed naar kijkt ( en een beetje schema's kan lezen )  dan zie je dat de sleutel niet alleen die schakelaar (nr. 207) bedient, maar ook de het deurslot zelf. In de bestuurdersdeur zit geen actuator motor.

Ik kan de boel dus zoals gepland inbouwen, maar als ik dan op de afstandbediening druk dan gaan 3 deuren en de kofferklep open of dicht, maar niet de bestuurdersdeur.

Ik heb het team al ingelicht: allemaal Rechts instappen :-)

Maar gelukkig heb ik nog van vroegahh ergens 2 van dat soort motortjes liggen, dus met een beetje mazzel kan ik die linker deur zodanig hacken dat de boel toch gaat werken.

Dat wordt vervolgd, reken daar maar vast op.

--
P.S. als je jezelf abonneert op deze blog, dan krijg je update meldingen per e-mail !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten