zaterdag 19 november 2016

Los = Los

Tja, semantisch klopt dat helemaal, maar empirisch onderzoek wijst uit dat los willen niet per definitie los gaan oplevert.

Vandaag echter wél. Het zat voor de verandering eens mee, met de boutjes en moertjes van vandaag.

Het was de dag van de aandrijfassen. De linker kwam pas los na een week (!) lang elke dag de boutjes sprayen met WD40. Maar ik had toch geen knutseltijd dus alleen sprayen kwam goed uit.

Homokineet links


Voor de rechter moest weer de fusee los, maar intussen had ik een andere doppenset en dat was de crux.  Als het vast zit, gebruik dan 6-kanters en geen 12-kants stervorm.

Daarna dacht ik dat ik wel alle bouten van de versnellingsbak los had, maar na een tijdje wrikken en staren bleek dat er nog 2 verstopt zaten en die moesten ook los.

Toen kwam de bak van het blok af, echter.. niet ver genoeg naar buiten, dus hij komt nog niet vrij.
Maar het binnenwerk is al te zien en dat geeft hoop voor morgen.

Speling .. hij komt los


Een kijkje naar de tandkrans
Morgen kijk ik of de krik omlaag kan met motorblok en al .... Dan kan de bak wellicht opzij !

--
P.S. als je jezelf abonneert op deze blog, dan krijg je update meldingen per e-mail !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten