donderdag 10 november 2016

Vertragingsbak "-)

Eigenlijk is het de versnellingsbak die de vertraging veroorzaakt, dus laat ik hem voorlopig de vertragingsbak noemen.

Vandaag was een zware dag, met weinig voortgang.

Het plan was de wielnaven te lossen, de aandrijving links uit te bouwen en de versnellingsbak los te halen.

Met die wielnaven ging het al mis. We hadden vorige week, met 16x krikken rondom, de wagen op steunen en balken gezet. (4 x een etappe per wiel: opkrikken, balkjes, zakken, balkje onder krik, weer opkrikken, extra balkjes etc. etc. )

Maar met de wielen er af krijg je de naafmoeren dus niet los. Dan draaien de naven namelijk mee. Dus de wielen moesten er weer op, auto naar beneden, moersleutel met een meter verlengen, dop nr. 32 kopen (oh nee, dat had ik maandag al gedaan) en dan met 2 benen springen op de moersleutelverlengingsbuis (3x ww.)

Toen waren ze los, Auto weer omhoog en wielen er af.

Vervolgens de bak lossen van de bodemsteunen, maar dat ging dus niet. Wéér een bout die na 20 jaar niet los wilde en dol draaide. Ik heb ook al een dop gemold :-(  Ik kreeg wel de steun los van de bodem, maar niet van de bak. Het alternatieve plan is nu dat de bak wordt gelost, met de steun er aan én met de vliegwielsensor er nog aan (zie een paar posts geleden).

Dus na en uur of 4 sleutelen was de opbrengst vandaag:

  • 2 moeren maat 32, 
  • 3 bouten maat 14, 
  • 1 boutje maat 15 (wat een bizarre maat) en 
  • 3 flensboujes maat 13.
Ik heb wel eens meer gedaan in 4 uur.

--
P.S. als je jezelf abonneert op deze blog, dan krijg je update meldingen per e-mail !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten